USING OF ELEMENTS OF GAMEFICATION IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL EDUCATION OF FUTURE MATHEMATICS TEACHERS

Authors

  • Yuliya Sergeevna Sushko Kharkiv National Pedagogical University named after GS Skovoroda

DOI:

https://doi.org/10.30888/2415-7538.2019-14-02-032

Keywords:

learning, professional educations, gamification

Abstract

In the article the principles of using of gamification in the learning of mathematical disciplines in the process of professional training of future teachers of mathematics are considered. The ways of organization of educational process taking into accoun

Metrics

Metrics Loading ...

References

Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі – [Електронний ресурс] / О. В. Ільченко. – Режим доступу : :http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/.

Качан Б. М. Гейміфікація в системі новітніх технологій навчання іншомовної компетентності студентів медичних вищих навчальних закладів / Б. М. Качан // Народна освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 55-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NarOsv_2017_2_10.

Краснова Т.И. Геймификация обучения иностранному языку / Т.И. Краснова // Young Scientist. №11 (91), June 2015. – С. 1373-1375. – [Электронный ресурс] – Режим доступа : http://portal.tpu.ru:7777/SHARED/k/KRASNOVA/science/Tab1.pdf

Коростіль Л.А. Покоління Z: пошук способів педагогічної взаємодії // Народна освіта: електронне наукове фахове видання. 2018. №1 (34). https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5229.

Макаревич О.О. Гейміфікація як невід'ємний чинник підвищення ефективності елементів дистанційного навчання [Електронний ресурс] / О. О. Макаревич // Молодий учений. – 2015. – № 2(17). Лютий. – С. 275–278. – Режим доступу : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2015/2/357.pdf.

MacMeekin M. (2014). A 6-Step Process for Adding Gamification to Your Classroom. TeachThought. http://www.teachthought.com/video-games-2/6-step-process-for-adding-gamification-to-your-classroom

Straus, William, Hove, Neil (1991) Generations : the history of America’s future. 1584 to 2069. New York : Perennial, – 544 р.

References:

Ilchenko O.V. Vikoristannya web-quests u navchalno-vihovnomu processi / O.V.Ilchenko. – Access mode : :http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/

Kachan B. М. Gamification v systemi novitnih teknologyy navchannya inchomovnoy competency studentiv medichnih vishih navchalnyh zakladiv / B. М. Каchаn // Narodna osvita. - 2017. - issue. 2. - p. 55-59. - Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NarOsv_2017_2_10.

Krasnova Т.I. Gamification of studing of foreign language / Т.I. Krasnova // Young Scientist. №11 (91), June 2015. – p. 1373-1375. – Access mode : http://portal.tpu.ru:7777/SHARED/k/KRASNOVA/science/Tab1.pdf

Коrоstіl’ L.А. Generation Z: poshuk sposobiv pedagogichnoi vsaemodii // Narodna osvita: – 2018. №1 (34). https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5229.

Makarevich О.О. Gamification nevid`emnniy chinnik pidvichennya efektivnosti elementiv distanciynogo navchannya / О. О. Makarevich // Young Scientist. – 2015. – № 2(17). February. – p. 275–278. – Access mode : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2015/2/357.pdf.

MacMeekin M. (2014). A 6-Step Process for Adding Gamification to Your Classroom. TeachThought. http://www.teachthought.com/video-games-2/6-step-process-for-adding-gamification-to-your-classroom

Straus, William, Hove, Neil (1991) Generations : the history of America’s future. 1584 to 2069. New York : Perennial, – 544 р.

Published

2019-06-30

How to Cite

Sushko, Y. S. (2019). USING OF ELEMENTS OF GAMEFICATION IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL EDUCATION OF FUTURE MATHEMATICS TEACHERS. Scientific Look into the Future, 2(14-02), 65–69. https://doi.org/10.30888/2415-7538.2019-14-02-032

Issue

Section

Articles